Jak na reklamace nožů?
29. srpna 2019
Může se stát, že nůž, který si od nás zákazník zakoupí, bude vykazovat nějakou výrobní vadu nebo se na něm závada projeví jeho používáním. Důvodů může být celá řada - od skryté vady materiálu až třeba po chybu, ke které došlo někde v procesu výroby. Pokud je nůž v záruce (a tu mají naše nože 7 let), má v případě výrobní vady každý nárok zdarma na opravu nebo výměnu. Jak správně postupovat?
Základním pravidlem je, že reklamaci je třeba podávat u obchodníka, u kterého byl nůž zakoupen, a se kterým tak vznikla kupní smlouva. Mikov proto může vyřizovat pouze reklamace nožů, které byly zakoupeny buďto na e-shopu nebo při prodeji přímo našimi pracovníky (například na výstavách). Nemůžeme tedy řešit reklamace nožů zakoupených u jiných prodejců. Teprve pokud byste u prodejce naraziili na nějaké problémy nebo neochotu, budeme vám vděčni, když nás budete informovat, abychom vám mohli pomoci. Doposud jsme ale takové případy prakticky neměli a věříme, že tomu tak bude i do budoucna.
K reklamaci samozřejmě podle zákona nemusíte mít nákupní doklad, ale je třeba, abyste prodejci věrohodným způsobem dokázali, že jste nůž skutečně zakoupili. Zákazníci našeho eshopu zde mají výhodu, protože faktura je vystavena přímo na jejich jméno a pokud ji někdo ztratil, není problém ji vyhledat. Přesto ale šetří čas všem, když nám o reklamaci nejprve napíšete e-mail. Kopii faktury i s popisem závady pak do zásilky, kterou posíláte do továrny, prosím přibalte.
A ještě jedna důležitá poznámka. Pokud podáváte reklamaci přímo k nám, budeme vám vděčni, když nám zároveň s reklamovaným nožem pošlete i kopii lístku z výstupní kontroly, kterým je každý nůž vybaven. Pomůže nám to pracovat na tom, aby se kvalita našich výrobků stále zlepšovala.